Kilis Tavasi

Kilis Tavasi (Tepsi Kebabi)

500 gr Kiyma

1 ince kiyilmis Sogan

1 ince kiyilmis yesil Biber

2-3 dis Sarmisak ezilmis

Istege göre Domates salcasi, Biber salcasi

Karabiber, Kirmizi biber ve Tuz



Malzemeler tepsiye konulup yogurulur

Üzeri icin:

2 Domates dilimlenmis

3 cerliston Biber dilimlenmis

1 Sogan dilimlenmis

Firinlanmaya hazirlanmis hali

Yapilisi:

Firin icin kullanacaginiz tepsiye, kiyma , sogan, biber, salcalar ve baharatlar eklenip, hepsi beraber, güzelce yogrulur, el su ile islatilarak ve et tepsiye bastirarak yayilir. Üzerine dilimlenmis, domates, biber ve soganlar dizilir. 225 derecede önceden isitilmis firinda pisirilir.


Pismis ve yemege hazir hali
Not: Bu Kilis tavasi genelikle Kilis`de, kasaba sparis verilir, kasap hazirlayip sparis eden kisinin evinin yakinindaki firina pismesi icin yollar ve firinda pisince sicak sicak eve yollanir. Yaninda taze pismis tirnak ekmeklerle ve koyu buz gibi yapilmis ayranla nefis olur.

Iste bu gün yaptigim Kilis tavasi, ne kasapta, ne de firinda yapildi. Burada öyle bir lux`sumuz yok. Onun icin kendi yaptigimi sizlerle paylasmak istedim.
Afiyet Olsun!

1.Not: Kilis Tavasi, Kiliste lokantalarda ve kasaplarda belki daha degisik yapilsada benim ailede böylece sevildiginden, tarifi benim yaptigim sekilde veriyorum.

2. Not:Bu Kilis Tavasi yemegini diger blogum olan maharetler`de yayinlamistim, simdide buraya kayit ediyorum.
Hafta sonu misafirim geldiginde yapmistim, cok begenildi ama bir türlü fotografini cekemedigimden diger blogumda olani yayinladim.
Kizimda esine yapmis ve esi cok begenmis.

19 yorum:

  1. Dumani üstünde kilis tavasi simdi ögle vakti ne iyi olurdu sicacik yanina ayranla,canim enfes olmus ellerine saglik

    YanıtlaSil
  2. Ablacım ellerine sağlık, Antakyalı bir aile dostumuz var onun eşi de süper yapar; dur bir telefon edip kandırayım da yapsın bari :))))

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  3. ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK .EVET GÜNEY DOĞUDA BU FIRIN İŞİ ÇOK YAYGINDIR.BENDE ŞANLIURFADA YAŞIYORUM BURDA HERŞEY FIRINDA YAPILIYOR YEMEGİ YAP FIRIN YOLLA YADA KASABA ŞİPARİŞ VER FIRIN PİŞİRSİN VE EVİNE GETİRSİN EE BİZE DÜŞENDE YEMEĞİ YEMEK ZAHMET OLMAZSA.

    YanıtlaSil
  4. merhaba blogcuda yazı kontrol panelini aç orada yazılarının başlıkları var fotografını düzeltecegin yazının düzelt kısmına tıkla açılan sayfada fotografın sana göre sag üst köşesine tıkla küçük kareler çıkar köşelerdeüst sag köşeden tam köşeden ama içe dogru çek fotograf küçülür sayfana göre küçült ve yeniden yayınla kısmına bas. yapamazsan haber ver.selamlar

    YanıtlaSil
  5. sevgili arkadaşım güzel yorumun için çok teşekkür ederim.seninde kebabın nefis görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Adsız21:33

    canım nasıl lezız gorunuyor ellerıne saglık mutlaka denıyecegım sevgıler..

    YanıtlaSil
  7. merhaba bu blogdaki fotograflar güzel ben eski blogdakileri söylemiştim zaten biliyormuşsun.bu blogda resmi yükledigin zaman kendisi şablona göre koyuyor sadece sen yönünü ve büyükmü küçükmü istiyorsun onu seçiyorsun umarım yardımcı olmuşumdur selamlar mailin bende saklı istersen maillerime eklerim. yoksa silerim. selamlarzehra

    YanıtlaSil
  8. Adsız01:38

    sunumun çok şık eminim lezzetide öyledir,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. merhaba kaatısanatı bloguma uğradığın için teşekküre ve seni kursa davet etmeye uğramıştım.almanyadaymışsın. ama en azından haberin olsun bâri
    "daha önce ilgilendiğiniz kaatı sanatı ile ilgili bu kurs çalışmamızı size ve dostlarınıza duyurmak istedim.
    ücretsiz olan kursumuza katılmanız ve dostlarınıza duyurmanız beni sevindirecek.
    selam ve sevgilerimle
    nalan güler
    http://nalansanat.blogcu.com/ankarada-kaat-i-kursumuzu-aciyoruz_32895321.html,
    http://nalanevi.blogspot.com/2009/01/kaati-kursumuz-ailiyor.html"

    YanıtlaSil
  10. eşim kahramanmaraşlı ben de yöre yemeklerini yapmasam da iyi yerim:)))
    ellerine sağlık ,acaba buraya sık uğramak kilo yapar mı?
    sevgiler ve selamlar

    YanıtlaSil
  11. Ayşe'cim öğle yemeği hazırmış ne güzel valla.eline emeğine sağlık bende yaparım böyle..ama biber koymuyom yoğururken..tektek uğraşmaktan iyidir bence.
    bide pişmişine ne demeli off off.
    haa o tabakta 20 yıllık nerdeyse..taa yüksekovadan ilk doğumuzdan alıp alıp takım yaptımdı..yıllar önce dolu bir kolim kayboldu onlardan çoktu içinde.şimdi 6 servis 6da yemek tabağım var.bitanede saplı su bardağım:)))
    yok artık kayboldu onlar şimdi ya seramik yada cam veya porselen.keşke görsemde sana alıp yollasam hemen..bakarım birgün sevgiler kocaman..

    YanıtlaSil
  12. CANIM KİLİS TAVAN ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELİNE SAĞLIK NEVZİNE TATLISINI SORMUŞSUN EVET KAYSERİ TATLISIDIR NEVZİNE UN ÖLÇÜSÜ YAPACAĞIN TEPSİNİN HİZASINDA UN KOYACAKSIN SİLME SONRA DİĞER MALZEMELERİ İÇİNE KOYUP ELİNLE KARIŞTIRACAKSIN VE AYNI TEPSİYE BASTIRICAKSIN ÖYLE PİŞİRECEKSİN SEVGİLER

    YanıtlaSil
  13. canim ablam bugün deniycem kilis tavani bakalim nasil olacak yazarim sonucu ellerine saglik
    hadi düm tek tek gelip gidip dinliyorum:)) öptüm

    YanıtlaSil
  14. Adsız18:59

    Çok lezzetli görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. kurs duyurusunu blogunda yayımlamana çok sevinirim .şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. bu çok güzel bişeymiş yahuuu hiç görmemiştim...

    YanıtlaSil
  17. Merhaba,

    Kilis kebabı ve antebin diğer kebapları benim damak tadıma çok uygun.İlk fırsatta deneyeceğim.Yapımıda çok kolaya benziyor.Ellerinize sağlık.


    Sevgilerimle*

    YanıtlaSil
  18. Adsız15:08

    merhaba hyırlı akşamlar tava harıka görünüyor

    YanıtlaSil
  19. benimde evlendiğimde ilk yaptığım yemeklerdendir....(rahmetli) antepli kayınbabamdan öğrenmiştim....benim tarifimde soğan yok....kolay ve güzel bir lezzet ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil